Monday 12 November 2012

REALISE

now baru aku sedar siapa KAWAN siapa LAWAN, ahhaha dunia ni mudah, hidup ni senang kita nak faham konsep mudah untuk kita kenal mana-mana orang setelah kita jatuh mcm nangka busuk tu, haa baru kita tahu siapa kawan sebenar kita yg ada time kita susah yg sama-sama terasa susah sama-sama usahakan, bagi nasihat semangat bukannya lari, bukannya keruhkan keadaan.... betul kata umi betul kata keluarga, 'sekarang bila kau dah susah ,macamni mana kawan-kawan kau yg ramai-ramai tu?? mana? tak nampak pon tak ada pon contact tnya ko mcmne da selesai ke problm?? da dapat ke? da buat ke?? ko kena buat itu buat ini, mana?? umi tak nampak pon ' hmmm hanya diam saja yg boleh aku bagi jawapan kepada persoalan umi ku itu, yaa benar kata umi mereka hanya mahu aku pabila aku senang apabila aku pandai tapi bila aku da mcmni dah terhimpit dengan masalah semua menyepikan diri kalau tak.. tak putus-putus kol, message whts app,skype, intagram, twitter,fb dan sbagainya... ini lah KAWAN, sedap ayt tu tp lagi sedap kalau mereka tahu apa erti kawan yg sebenar-benarnya.. sedang aku dlm kesedihan,sedang aku jatuh ditimpa musibah tidak ada seorang pon yang ada yg beri aku kata-kata semangat yg beri aku sokongan tidak seorang pon yg sanggup duduk sama-sama aku menangis dgn apa yg telah trjadi kat aku sama-sama bincang nak selesaikan, ada tu ada tp ada muslihat disebalik katanya itu... cukup faham benar ayat slh seorang teman 'kalau kau tak duduk lua aku tak de kawan nak pi sana sini sama-sama..kau pon mesti macam aku kan' aku hanya tersenyum kecil tp dlm fikiran aku, huhh hampa hati bila ia berkata begitu atas alasan yg dia tak boleh kalau aku tak de.. hello teman aku boleh je kalau kau tak de, aku boleh pi mana-mana aku suka dgn sendiri.. tersentap hati aku bila kau cakap mcmtu, aku mngharapkan kau kata 'kita susah sama2 senang sama2 kita try cari jalan nak selainitu selain in,bla..bla.. bla..' tp itu hanyalaa impian aku yg aku sendiri tak tahu di mana penghujungnya... teringat akan pesan umi ku now da realise try berdiri di kaki sendiri penting kan diri dulu baru pentingkan org lain.... take care pasal diri dulu baru take care pasal orang lain, sayang akan diri dulu baru sayang akan org lain, hargai diri sendiri dulu baru hargai org lain kalau semua bnde tu kita tak buat pd diri kita sendiri tidak ada seorang pon dalam dunia ni yg sanggup buat semua tu pd diri kita,
 TAKE A NOTE!!

No comments:

Post a Comment