Wednesday 24 April 2013

FRIENDSHIP



Perhubungan yg terjalin dari latar belakang yg berbeza, warna kulit yg berbeza saiz tubuh badan (pon boleh) yg berbeza tidak menghalang kami untuk menjadi  S.A.H.A.B.A.T, Miss T bersyukur kerana Miss T masih ada mereka yg sentiasa ada ketika susah mahupon sng.

You're...
My Friend,
my companion,
through good times and bad
my friend, my buddy,
through happy and sad,
beside me you stand,
beside me you walk,
you're there to listen,
you're there to talk,
with happiness, with smiles,
with pain and tears,
I know you'll be there,
throughout the years!
(copypaste)






KAWAN, SAHABAT, TEMAN, BFF, FRIEND, AMICUS….Dalam dunia yang telah allah S.W.T pinjamkan kepada kita,pastinya kita akan merasai pelbagai pahit manis sewaktu bersahabat atau menjalinkan persahabatan dengan orang lain.KAWAN memang senang dicari....sekali kita berkenalan ianya akan kekal selamanya.Tapi untuk memperoleh SAHABAT SEJATI memang susah nak cari..Ianya ibarat mencari sebutir mutiara yang ada didalam tiram.Tak semua tiram akan menghasilkan mutiara dan sukar benar untuk kita memperolehinya. 

Jika kita telah menjumpai sahabat sejati kita adalah dia yang selalu ada bersama kita tidak kira ketika kita susah mahupun kita dalam keadaan senang.Itulah yang dinamakan sahabat sejati
Yess  aku dah temui sabahat sejati itu..dan mengharap mereka pon sudi menjadi sahabatku. Bagiku perhubungan kami bukan sahaja sebagai sahabat tapi lebih dari itu dah mcm adik beradik.. Suka duka kami bersama, buruk baik kami, ngumpat ngata kami , kami berkongsi bersama.




Bagi yang kata hidup berkawan ni xpenting pon 'ala kawan je ngan sesapa pon boleh'.. But for me no no no no….. !! Susah nak jumpa sahabat yang memahami kita, menjadi cermin dalam hidup kita.. Baik buruk diri sendiri kita xkan nampak tapi dengan adanya sahabat yang sayang pada kita, sentiasa akan tegur kita ok atau tak.. Miss T xsuka kawan dgn kawan yang sentiasaa memuji kita melambong – lambong tapi tah betoi tah kan dak dia puji… 

 “Seandainya engkau bertemu seorang kawan yang sanggup bersusah atas nama kesetiaan, mendahulukan atas nama kebajikan, menyimpan keaibanmu atas nama kejujuran, menegur kelemahanmu atas nama kebaikan, memendam rasa terkilan demi menjaga perasaan, ketahuilah bahawa dia bukanlah seorang kawan tetapi seorang saudara & sahabat sejati yang sukar di cari ganti…” -DiariHatiku-
 ini AISHAH a.k.a ESAH
-dia seorang yg lembut
-suka memberi nasihat
-tp kdg-kdg tu dia pon tak kuat
-fruitheart dia adalah wan

ini pulak FAREHAH a.k.a PEAH

-dia ni seorang yg periang
-keadaan meriah kalau ada dia
-tp dia lah paling kuat nangis
-heartbeat nya hafiz a.k.a mattop 
ini SAZNOOR a.k.a CANOE

-sgt fanatik dkt fara fauzana
-nampak mcm ganas tp sbnrnya manja
-mudah sgt menangis bila kne marah
-seorang yg giler-giler
 
   
Sifat yang perlu ada sebagai seorang sahabat:
* Ikhlas bersahabat kerana ALLAH
* Redha menerima kekurangan sahabat kita
* Tidak mengharapkan kebaikan atau ada niat yang tersembunyi
* Sabar dan menegur sahabat dengan berhikmah
* Sayang sahabat kita seperti sayang diri sendiri
* Sanggup berkorban demi kebaikan sahabat
* Bertolak ansur dalam sesuatu perkara
* Berfikiran terbuka dalam menerima pendapatnya


ALLAH aturkn antara kita 1 pertemuan ditetapkn 2 hati. Dalam 2 hati diberikn 3 rasa : SAYANG, KASIH & KASIHAN. Dalam 3 rasa itu dselitkn 4 tujuan: BERKENALAN, BERTEMAN, BERKAWAN, & BERSAMA. Dalam 4 prkara itu tersembunyi 5 perkataan, iaitu:TEMAN BAIK SELALU DI SISI. Dalam 5 prkataan itu trsmbunyi 6 impian iaitu :SAYANG,KEKAL,SETIA,MNGERTI,MENGHARGAI,& MENGINGATI. Dalam 6 impian itu trsimpul 7 huruf keramat iaitu :“SAHABAT”.


P/S : Jika sahabatmu melukakan hati, lukislah di awan agar ia cepat berlalu pergi…Jika dia membuat kebaikan, pahatlah di atas batu agar ia kekal sepanjang kehidupan. Mengharapkan hbgn kita berkekalan,amin.




No comments:

Post a Comment