Sunday 20 October 2013

---------


ASSALAMUALAIKUM

#suratuntukdiri
Assalam semua,

Frogile= handle with care. Easily broken. Bagi aku itu perkataan yg sesuai utk samakan dengan hati, ya hati manusia. Hati aku. Percaya atau tidak perkara yg paling susah untuk dilakukan adalah untuk memujuk hati sendiri. Untuk bagitahu yg segalanya akan baik-baik sahaja. Untuk bagitahu yg semuanya OK saja.
SUSAH,

TERLALU SUSAH !!

Lagi susah kalau aku tahu yg benda itu tidak sepatutnya menentang norma fikiran dan prinsip aku tapi aku gagahkan jua, sebab apa?? Sebab yg paling senang dalam dunia.

Sebab sayang, haih..

Sakit hati ini.Cukup sakit.Sakit nak menahan otak yg tidak berhenti berfikir untuk me'neutral'kan segala apa yg kau hamburkan pada aku. Sakit telinga aku nak menahan setiap kata-kata kau yg menusuk masuk ke telinga aku. Kalau aku boleh pekak mungkin da lama aku pekak dek kata-kata kau. Sakit mata ini menyeka air mata yg setiap kalinya ngin mengalir laju dari mata kerana tak mampu menerima kata-kata kau. Betul kata orang. Benda yg paling tajam adalah kata-kata. Yang menambah ketajaman adalah status org yg mngeluarkan kata-kata itu. Lagi tajam kata-kata org yg kita syg.

Manusia itu pelbagai. Dari rupa sehinggalah perangai. Seribu serba satu ragam yg kadang-kadang tak pernha kita terfikir akan wuujud pon. Tapi pada kau tak kira  berlainan warna ataupon sikap  tp kalau punya satu perasaan yg sama kita boleh berjlan seiring. Tidak mustahil.

Dengan ada perasaan syg semua mustahil pon boleh direalisasikan. Tidak ada yg mustahil sebab kita yg buat dia bukan dia buat kita. kuasa ada pd kita kalau nak mngubahnya supaya ia boleh bjln seiring, bukan? memang betul kita tak boleh mngubah seseorg tp kita boleh mngubah diri sndri utk mnyesuaikan diri,sikap,prinsip dan pendapat dgn org yg kita syg. itu namanya faham each othr. Kadang2 bukan utk menang dan kadang2 bukan utk mngalah to kerana rasa ingin terus bersama sehingga akhir hayat. Bagi aku itu matang. Matang dlm hbgn mahupon keluarga,kawan or wtever is

Jujur aku bukan pandai nak meluahkan secara berhadpan walaupon dlm hati aku bnyk dah tertampung dgn kata2 jiwa.Sesak dan rasa mcm mnusuk stiap inci dan ruang zarah utk brnfs. Aku cuba tknk bergantung hrpn lg pd kau. oleh itu aku cuba buang semua cebisan memori dlm ruang stiap kata-kata kau stiap kali aku sedih. Sebab bila aku memikirkannya kembali aku pasti kecewa. Sekali lagi aku minta maaf andai aku bukan yg terbaik. Aku juga ada kekurangan.


Be Kind to others even when others aren't kind at you.
You dont wanna be the reflection of them aren't you ?

No comments:

Post a Comment