Saturday 19 October 2013

I'm just need someone called "bestfriend" to share anything


ASSALAMUALAIKUM

Assalam semua,
 i need someone to talk to.
Bila orang bertanya siapa bestfriend kau zati? Aku blank kejap .
Orang kata Bestfriend someone yg kita boleh rely on. tak kira la bila waktu dia susah atau kita mahukan pertolongan dari nya.

Bila kita perlukan dia. dia ada sahaja.tanpa perlu kita bersusah payah mencari dan berfikir siapa dan dimana.
Aku fikir dalam-dalam lagi. Nak kata si A. tak jugak, aku rapat dengan dia tapi tak de la sampai nak berkongsi kesedihan.

Nak kata si B, pun tak jugak. Aku masih hestitate untuk meluahkan kebuntuan mahupon masalah yg ada. Habis tu siapa??

Bila aku pikir-pikir balik, aku tiada bestfriend, so how pathetic am i? Kawan ada. ramai.. melambak pulak tu, hmm aku kadang-kadang sedih dgn diri aku ni. Bila aku need someone to talk, no one... Bila aku penat simpan aku luahkan tapi bukan la pada sesiapa, aku sekadar menangis. Bila puas menangis, hati rasa lega then automatic aku akan lupakan masalah tu.

Nak luah pada umi, realitinya aku memang dr kecik tak rapat dengan umi, dulu masa kecik boleh lah luahkan dekat ayah tapi sekrang da besar perasaan malu tu ada so mnjadi penghalang untuk aku mnjadi rapat dengan ayah seperti dulu kala. Lagipun aku pikir aku sekarang da besar da boleh slow slow sttle kan sendri masalah tu. Aku memang taknak susahkan hati mereka.

Then bam2 lah tempat aku luah segalanya. Tapi orang selalu kata , pasti ada hujan di tengah hari.. Bila ada selisih faham antara  aku dengan dia. Aku hilang terus tempat bergantung...Bila orang tanya kenpa? aku jawab.. i get use to be like this, seorang yg pemendam rasa,

Aku try acting like nothing happen to me, try pretend .. tapi secara jujurnya dalaman aku terlalu rapuh, Serapuhnya, terlalu goyah. Ia tak sekuat luarn aku. Aku kerap menangis sendiri, tanpa ada bahu lagi utk aku bersandar, tanpa ada tisu utk lapkan air mataku, tanpa ada tangan yg mngusap, tanpa suara yg memujuk, tanpa kata-katta semngat yg datang membina kekuatan..Semuanya aku bina sendri.. agr aku bisa menempuh liku-liku cabaran dan dugaan hidup.

Walau aku nampak ceria, tapi terselit sedikit kesedihan hati. Marah ke geram ke sedih ke semua aku simpan dalam2.. Aku tak tahu menengking org, tak tahu nak tegur hey kau da kecikkan hati aku..

kadang-kadang tu aku terpaksa jadi org yg jnis ckp lepas. tak ada simpan simpan, walapu hakikinya aku bukan jnis mcmtu, aku bukan org yg suka cakap tak pk perasaan org dulu,,

Aku minta agar aku terus kuat , makin kuat.. kuat dalaman sekuat luaranan,, Pulihkan la jiwa dan ragaku Ya ALLAH, aku nak hati yg tegar dan kuat untuk meneruskan perjlnn hidupku yg masih bnyk lg dugaan dan cabarn yg harus aku tempuhi,
aku hamba-Mu yg terlalu lemah.

No comments:

Post a Comment