Friday 21 February 2014

Sama Seperti Semalam

ASSALAMUALAIKUM

Aku masih seperti semalam
Semua kesedihan dan keperitan 
aku lalui dengan sendiri
semua ini di atas kekuasaanNya
Aku hanya insan biasa yang kerdil 
yang hanya mampu berusaha
Bertawakal dan berdoa agar hidup ini
diberi hidayah dan pendoman

Saat ini,
Sekalipun dugaan hidup sudah semakin berat
Aku masih diberi sinar untuk mneyuluh laluan di hadapan
Ya ALLAH engkau tabahkan lah hatiku
agar engkau memberi ketenangan untuk ku
lalui liku-liku hidup yang penuh panca roba

Berteduh dibawah naungan air  mata
Membuatku semakin sedar akan kehidupan ini
dan aku berharap boleh tabah dan sabar
dalam menjalani kehidupan yang akan datang

Ya ALLAH.. jagalah pintu hatiku ini agar 
terus bersabar dan tabah
hindari la aku dari berputus asa
berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi setiap dugaan
yang engkau turunkan kepadaku













No comments:

Post a Comment